SPANAĆ: Zašto se Popajeva snaga krije u ovom zelenom povrću?

Spanać je jedno od najblagotvornijih povrća, iako na prvi pogled možda i nije najdopadljiviji. Ipak, kada shvatimo koje nam blagodati on pruža, spremni smo da zažmurimo na njegov izgled. Na kraju krajeva, kada vidimo koliko on znači Popaju, zašto bi nama on predstavljao problem? 🙂


Spanać (lat. Spinacia oleracea) predstavlja prirodan izvor vitamina, minerala i vlakana. U njegovom sastavu se nalazi dosta antioksinasa koji štite ćelije organizma i sve to zahvaljujući fitonutrijentima, a posebno beta-karotenom i luteinom.

Koje vitamine i minerale ima spanać?

Najveći udeo spanaća je voda. Udeo ugljenih hidrata je mala, ali zato on obiluje proteinima.

Vitamini koje on sadrži su vitamini A, B (B1, B2, B6, B9), E i K, ali i Omega 3 masne kiseline.

Od minerala, sa druge strane, on nam daje gvožđe, kalcijum, kalijum, fosfor, mangan i magnezijum.

Sve u paketu, spanać je vitaminska bomba koja pokreće naš organizam jednakom brzinom koliko Popaju rastu mišići kada pojede svoju porciju spanaća!

Foto: Unsplash

Koji su zdravstveni benefiti spanaća?

Sa naglašenim vitaminima i mineralima, spanać se preporučuje u prevenciji i borbi sa raznim bolestima, a njegovi benefiti se mogu već videti na samom početku konzumiranja ovog povrća. Pa tako stručnjaci naglašavaju da je on dobar za:

  • Krvni pritisak

Magnezijum i kalaj u spanaću zaustavljaju enzime koji povećavaju krvni pritisak.

  • Rad creva

Idealan je za osobe koje se bore sa lošim varenjem, jer obiluje vlaknima koji pokreću creva i olakšavaju njihov zdrav rad.

  • Tonus mišića

Potpuno nam je jasno zašto je Popaj izabrao spanać, kada znamo da su nitrati iz spanaća direktno zaduženi za tonus naših mišića.

  • Gubljenje kilograma

Spanać u sebi ima mnogo proteina, a malo ugljenih hidrata i izuzetno nisku kalorijsku vrednost, zbog čega se preporučuje onima koji žele da doteraju svoju liniju.

  • Dotok kiseonika kroz organizam

Gvožđe utiče na količinu hemoglobina u krvi, koji je zadužen za transport i skladištenje kiseonika u organizmu. Ovo nam je važno, jer nam spanać osigurava da kiseonik iz pluća stigne do svih ćelija u našem organizmu.

O čemu treba da vodimo računa kada kupujemo i spremamo spanać?

Spanać bi najbolje bilo jesti svež. Ukoliko ne pojedete celu porciju i poželite da ostatak pojedete kasnije, nemojte ga podgrevati. Prema istraživanju Evropskog saveta za informacije o hrani (The European Food Information Council), spanać sadrži visoke koncentracije nitrata, koji je sam po sebi bezopasan, ali može da se pretvori u nitrite, zatim nitrozamine, koji su kancerogeni.

Osim toga, kada već možete da birate, izaberite listove spanaća na kojima nema tragova sušenja i dobro ga isperite pre pripreme.


Da li ste Vi ljubitelji spanaća?
Poruči svež spanać OVDE, putem broja telefona 060 44 38 007 ili nas poseti na adresama:
  • Bulevar kralja Aleksandra 195, Beograd
  • Bratstva i Jedinstva 22, Borča

Pogledaj – TREŠNJA: Prvi zdrav i lagan izbor u toplim danima


 

 

Ostavite odgovor