TREŠNJA: Prvi zdrav i lagan izbor u toplim danima

Trešnja je voće koje predstavlja sinonim za super hranu iz više razloga. Opšte je poznato da nam trešnja daje obilje zdravstvenih blagodati, a pritom ima izuzetno malo kalorija (šolja trešanja ima svega 90 kcal), zbog čega predstavlja jedan od omiljenih voćnih obroka u vrelim danima koji nam predstoje. Evo i koje su njene blagodati…


Trešnja potiče od grčke reči kerasi što u prevodu na naš jezik znači rog. Pretpostavlja se da se njen naziv odnosi na tvrdoću njenog drveta, čije stablo može porasti i do 20 metara!

Trešnja u sebi sadrži mnoštvo šećera, i to ne one koje pokušavamo da izbegnemo, već one prirodne koji su nam potrebni da bi naš imunitet bio na poželjnom nivou, a naš imunitet zdrav i jak. Zbog toga se preporučuje da se, usled napornog dana, naleta stresnih situacija ili hroničnog umora, pojede šaka trešanja, kako bismo se brzo vratili “na šine”. 🙂

Koje vitamine sadrži trešnja?

Neodoljiva trešnja sadrži vitamine C, B i A (čak 20 puta više nego jagode i brusnice), gvožđe, folnu kiselinu, kalijum, magnezijum elagičnu kiselinu i melatonin. Ovi sastojci pomažu da nam telo proizvodi melatonin na siguran i zdrav način, a takođe otklanja fizičku i umnu iscrpljenost i popravlja raspoloženje.

Koja su njena lekovita dejstva?

Trešnja u sebi sadrži velike količine aktioksidanasa, zbog čega nas štite od srčanih oboljenja, kancera ili artritisa.

Melatonin iz trešnje reguliše otkucaje srca i ciklus spavanja, zbog čega se preporučuje za noćne ptice koje se bore sa nesanicom.

Često se kaže da je trešnja “hrana za mozak” jer pozitivno utiče na mentalno zdravlje. Takođe, ona utiče na sprečavanje gubljenja pamćenja i prevenciju od oboljenja od Alchajmerove bolesti.

Foto: Unsplash

Svojim sastavom štiti naš organizam od svih oblika gripa i upala i pospešuje izbacivanje tečnosti iz organizma.

Trešnja je sjajna u prevenciji slabljenja vida i pojave katarakte.

Bogata je vlaknima, zbog čega leči probleme sa varenjem i probavom, a zbog velike količine vode i kalijuma, deluju na organizam kao laksativ.

Trešnje imaju antiinflamatorno dejstvo, što znači da su preporučljive kod pojave bolova u mišićima i tetivama. S obzirom na mali broj kalorija i prirodne šećere, preporučuju se sportistima tokom i nakon treninga.

Ko i kada bi trebalo da izbegava trešnje?

Trešnje bi trebalo da izbegavaju osobe koje boluju od dijabetesa, zbog velikog udela šećera.

Takođe, neki nutricionisti savetuju da se trešnje ne konzumiraju pre obroka, jer njihova hemijska reakcija otežava probavu.

U svakom drugom slučaju, trešnje su poželjne i sjajne, naročito ako su sveže, zrele i proverene. 🙂

Naše trešnje su baš takve i možeš ih poručiti OVDE, putem broja telefona 060 44 38 007 ili nas možeš pronaći na adresama:

  • Bulevar Kralja Aleksandra 195 ili
  • Bratstva i Jedinstva 22, Borča.

Pogledaj – OKRUGLA ŠLJIVA: 5 velikih bolesti koje možete izbeći uz pomoć šljive


 

Ostavite odgovor