VITAMINI: Kroz ovu hranu unosimo sve što nam je potrebno

Vitamini i minerali su osnova zdravog i funkcionalnog organizma. Ukoliko uskratimo organizmu bilo koji neophodan vitamin, telo se alarmira tako što postaje malaksalo, umorno i bolesno. Zbog nedostatka vremena da se posvetimo izboru namirnica, posežemo za suplementima koji se vode kao dodatak ishrani. Ponekad su oni dobri, ponekad nisu, ali jedno je sigurno – nijedna tableta ne može da zameni prirodan izvor vitamina.


Vitamini, minerali, broj kalorija, nutritivna vrednost, dnevna doza unosa ovoga i onoga, za laika može biti pritisak i opterećenje. Život kojim živimo je brz i dinamičan i ne radujemo se dodatnim pritiscima. Naravno, svi smo svesni da su nam potrebni vitamini, a posebno to shvatamo kada nam oni usfale.

Najbrži način da vratimo organizmu “gorivo” jeste da kupimo kompleks vitamina i pijemo tablete kako bi se stanje u organizmu poboljšalo. To može biti rešenje, međutim, nikada ne možemo biti 100% sigurni šta se zaista nalazi u toj tableti. S druge strane, to sa voćem i povrćem nije slučaj. Prirodni izvor vitamina je nezamenljiv. Postoji šest osnovnih vitamina koji su potrebni našem organizmu na dnevnom nivou, a možemo ih uneti kroz jednostavne namirnice koje gotovo da konzumiramo svakodnevno, a da toga možda nismo ni svesni.

Foto: Pixabay

Koji su nam vitamini potrebni na dnevnom nivou?

Ne možemo preterati sa izborom i unosom vitamina. Što bi se reklo u narodu – od viška glava ne boli. Međutim, šest osnovnih vitamina koji su nam potrebni da bi naš organizam bio u stanju balansa su:

  • Kalcijum
  • Vitamin B12
  • Folat
  • Vitamin B6
  • Vitamin C
  • Magnezijum

U kojoj hrani se nalaze ovi vitamini i zašto nam oni trebaju?

Ovih šest vitamina se nalaze u hrani koju (skoro svako) konzumira gotovo svaki dan.

KALCIJUM 

Kalcijum je neophodan vitamin za jačanje kostiju koji se može pronaći u mleku ili jogurtu. Ukoliko se mučite sa povišenim holesterolom, pokušajte sa mlekom sa manje masti, sojinim mlekom ili mlekom bez laktoze. Jogurti dobri za varenje je Balans, SenSia, a sjajan za zdravu ishranu je Grčki tip jogurta.

VITAMIN B12

B12 vitamin je važan za zdravlje nervnih ćelija i krvnih zrnaca. Uvrstite u dorućak žitarice i vaše telo će vam biti zahvalno. 

FOLAT

Folat je značajan u sprečavanju anemije (nedostatak krvnih zrnaca koji mogu da utiču na dotok kiseonika). Možete ga pronaći u spanaću, grašku, pomorandži i hlebu sa raznim žitaricama.

VITAMIN B6

Vitamin B6 neophodan za jak imunološki sistem se nalazi najviše u mesu, a ukoliko ne jedete mesne namirnice, onda bi i soja mogla da posluži kao dobar izvor B6 vitamina.

VITAMIN C

C vitamin gotovo da je postao sinonim za snažan imunitet. On takođe igra značajnu ulogu prilikom zarastanja rana, zaštita od katarakte i preventiva u borbi protiv karcinoma. Sjajan izvor vitamina C su pomorandža i paprika.

MAGNEZIJUM

Magnezijum je neophodan za održavanje normalnog pritiska i nivoa šećera u krvi. U orasima se nalazi visok udeo magnezijuma.

Pre nego što odlučite da u svoju ishranu ubacite suplemente, pokušajte da problem rešite prirodnim putem. Prirodna vlakna i vitamini mnogo brže i delotvornije reaguju na alarme koje nam naše telo daje. Ono što treba da uložite su samo vaše istinsko interesovanje za sopstveno zdravlje i vreme za nabavku kvalitetnih namirnica. Nije mnogo, zar ne?


Pogledaj: CINK – Kako nam telo govori da mu nedostaje ovaj mineral?


Ostavite odgovor