SUVO VOĆE: Da li je zdravo, kada ga treba jesti, a kada ne?

Suvo voće često čujemo da treba izbegavati zato što ima u sebi dosta šećera i preporučuje se da voće radije konzumiramo u njegovom svežem izdanju. Sveže voće je uvek dobar izbor, međutim, to ne isključuje suvo voće kao isto toliko dobar, ali u umerenim količinama i u određenim situacijama.


Suvo ili sušeno voće (poput kajsija, brusnica, šljiva, grožđa itd.) je voće iz kojeg je prirodnim putem izvučena većina vode, obično sušenjem na suncu ili putem dehidratora, odnosno specijalizovanih sušara. Upravo ovim procesom, ono što ostaje, velikim delom jesu šećeri, koji mogu, ali ne moraju da daju neželjene efekte.

O dobrim i lošim stranama suvog voća govorili su i stručnjaci nakon velikog istraživanja u kom je učestvovalo preko 13.000 ispitanika. Dokazano je da veliki udeo šećera u suvom voću može da predstavlja problem onima koji pokušavaju da smanje broj kilograma. Ovde se, naravno, ne govori o prekomernim unosima suvog voća u organizam. Svakako da umerena i balansirana konzumacija suvog voća na dnevnom nivou, ne može doneti drastične i neželjene posledice.

Ono što preporučuju dijetetičari jeste da se dnevno konzumira 1,5 do 2 šolje voća dnevno. Na primeru suvog voća, taj unos bi trebalo smanjiti na pola šolje.

Da li je suvo voće dozvoljeno dijabetičarima?

Dijabetičari bi trebalo da budu oprezni sa konzumacijom suvog voća. Svakako da je i njima dozvoljen unos ove poslastice, međutim, u dosta umerenijim količinama. Ako je prethodno pravilo važilo pola šolje, dijabetičarima je dozvoljen unos do dve kašičice suvog voća, odnosno 15 grama ugljenih hidrata na dnevnom nivou.

Foto: Pixabay

Za šta je dobro suvo voće?

Suvo voće u sebi sadrži tri puta više vlakana nego što sadrži sveže voće. Primera radi, pola šolje suvih kajsija ima 4,7 grama vlakana, a ista količina svežih kajsija ima samo 1,6 vlakana. Prirodni unos vlakana je preporod za organizam, a naročito za onaj organizam koji se muči sa crevima, probavom i bolom u stomaku.

Prirodni šećer je najbolji “booster” energije. Suvo voće se tako preporučuje sportistima, ali i onima koji se bore za hroničnim umorom i nedostatkom sna. Nekoliko zrna suvog voća vratiće šećer u krvi u stanje balansa.

Naš predlog je da ga konzumirate ujutru za doručak, uz ovsenu kašu ili granolu. Na taj način osiguraćete visoku energiju u toku dana, ali i otkloniti bojazan od viška kilograma, s obzirom da dan tek počinje.

Bon Appétit!


Pogledaj ponudu suvog voća OVDE


 

Ostavite odgovor