C vitamin: Zašto je dobar i u kom voću i povrću ga ima najviše?

C vitamin je jedan od najvažnijih nutrijenata za naše zdravlje. Ponekad se čini da, šta god da nam se desi, svi nam savetuju da uzimamo više C vitamina. Za šta je sve C vitamin dobar? Iz čega možemo da uzimamo C vitamin, a da to nisu šumeće ili medicinske tablete? 


C vitamin, osim što je dobar za održanje imuniteta na normalnom nivou, važan je i za zdravlje kostiju, normalno funkcionisanje rada mozga, kao i za lečenje rana. C vitamin može pomoći i pri upaljenim i krvavim desnima.

Kolagen, protein koji učestvuje u građi kože, hrskavica, tetiva, ligamenata, krvnih sudova, bitno zavisi od C vitamina, a vitamin C povećava usvajanje gvožđa, pa se koristi u terapiji anemija zajedno sa preparatima gvožđa.

U suštini, da bi naš organizam funkcionisao normalno, ne možemo da ignorišemo vitamin koji direktno utiče na sve delove našeg organizma. S druge strane, stručnjaci napominju da i sa C vitaminom treba biti oprezan, jer on u prekomernim količinama može da izazove negativne posledice (problemi sa varenjem, kamen u bubregu itd…).

Evo u kojem voću i povrću možemo da nađemo prirodan vitamin C:

U jednoj osrednjoj pomorandži se nalazi oko 70 mg, a u soku od pomorandže od 60 do 93 mg vitamina C.

Foto: Pixabay

U jednom osrednjem kiviju nalazi se oko 70 mg vitamina C.

Foto: Pixabay

U zelenoj paprici ima oko 60 mg vitamina C, a kada se ovo povrće skuva, udeo C vitamina je nešto manji – 51 mg.

Foto: Pixabay

U pola šolje jagoda se nalazi oko 49 mg vitamina C.

Foto: Pixabay

Jedan limun osrednje veličine ima oko 80 mg vitamina C (preko 90% preporučenog dnevnog unosa C vitamina). Iako je najbolje konzimirati ga svežeg, uglavnom ga konzumiramo u limunadi.

Foto: Pixabay

U prosečnoj porciji prokelja se nalazi oko 48 mg vitamina C.

Foto: Pixabay

Da li ste znali da su ove namirnice bogate vitaminom C? 🙂


Pogledaj: Sezona gripa: Šta jesti? Koja je razlika između prehlade, gripe i virusa?


Оставите одговор