Da li znate koliko su mandarine lekovite?

Ova ukusna i sočna narandžasta voćka svakog od nas lako oraspoloži. A kako i ne bi, kad je toliko zdrava.
 
Mandarine su toliko ukusne da teško da postoji osoba na ovom svetu koja ih ne voli. Međutim, znate li da one za naš organizam predstavljaju mnogo više od poslastice?
 
Mandarine mogu da smanje rizik od raka
 
Mandarine mogu da snize šansu da ikad obolite od raka jetre. Naime, naučnici na Univerzitetu Kjoto otkrili su da ljudi koji imaju hronični virusni hepatitis mogu da snize rizik od razvoja raka jetre ako piju sok od sveže mandarine.
 
U jednogodišnjoj studiji 30 učesnika koji su imali virusni hepatitis konzumiralo je napitak koji sadrži sok mandarine na dnevnoj bazi, te na kraju nisu imali nikakve znake raka jetre. Za razliku od njih, među 45 učesnika koji nisu pili napitak od mandarine, 8,9 odsto razvilo je rak jetre.
 
Mandarine su dobar izvor vitamina C
 
Mandarine vam mogu dati i do 80 odsto potrebnog dnevnog unosa vitamina C. A vitamin C je višestruko koristan, na primer u borbi sa slobodnim radikalima. To su molekuli s neparnim brojem elektrona koje traže svoj par ‘krađom’ elektrona iz stabilnih slobodnih radikala.
 
Ovo uzrokuje lančanu reakciju, tj. prelaz stabilnih slobodnih radikala u nestabilne, što na kraju može da dovede do telesnog oštećenja, kao što su oštećenja proteina i oštećenja DNK. Antioksidansi pomažu da se spreči ova lančana reakcija i zaustave oštećenja, a to, između ostalog, jača i imunitet.
 
Mandarine utiču i na holesterol
 
Antioksidansi u mandarini mogu sniziti nivo lošeg holesterola. To postižu boreći se protiv slobodnih radikala koji oksidiraju holesterol, pa se on lako nakuplja na zidovima arterija.
 
Nakuplja li se holesterol, krv se usporeno kreće u arterijama, što može da poveća rizik od visokog krvnog pritiska, moždanog udara, bolesti srca i oboljenja jetre.
 
Mandarine će vam pomoći da izgubite na težini
 
Mandarine su izvor dijetetskih vlakana, čak 3 g vlakana na 100 g. A redovno uzimanje vlakana pomaže da duže osećate sitost. Uopšteno, deca i odrasli treba uzeti oko 20 g vlakana dnevno.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Verde Mercato (@verdemercato) on

Međutim, možda ćete morati uzeti i više, zavisno o količini kalorija koje konzumirate. Naprimer muškarci i tinejdžeri će možda morati pojesti oko 30 do 35 g vlakana dnevno. Jedući mandarine zadovoljiće ovu dnevnu potrebu s užitkom.

Izvor: telegraf.rs

Ostavite odgovor