10 veoma zanimljivih činjenica o jabukama!

Jabuke su voće koje smatramo vrlo običnim, možda čak i dosadnim, a polako zaboravljamo onu staru „Jabuka na dan tera doktora van“. Čak i kada se setite svih pita i kolača s jabukama koje su mame i bake pripremale, verojatno ne žudite za ponovno istim.
 
Ipak – mislimo da je vreme da se vratite u detinjstvo, pogotovo zato što postoji sve više dokaza da jabuke zaista čuvaju vaše zdravlje, pa čak i olakšavaju disanje, pa sve do toga da će vas zasititi i tako ćete lakše i efikasnije skinuti neželjene kilograme.
 
Uz ovih, postoji još niz činjenica o ovom voću koje svoje poreklo ima u porodici ruža, zbog kojih ćete baš poželeti zagristi jednu!

 

2. Prosečno, jedna jabuka sadrži 4,5 grama dijetalnih vlakana. Predlaže se na dnevnoj razini konzumirati 14 grama vlakna na svakih hiljadu unesenih kalorija – tako da bi tri jabuke dnevno, uz normalne obroke, trebale zadovoljiti potrebe za vlaknima. Jedina topljiva vlakna koja sadrži jabuka su pektini i oni utiču na smanjivanje razine holesterola u krvi.
 
3. Čak dve hiljade vlakana, kao i veliki broj antioksidansa nalazi se baš u kori jabuke. Zbog toga, razmislite dva put pre nego se odlučite oguliti jabuku.
 
4. U jabukama se nalazi veliki udio bora (borona) koji povećava koncentraciju, odnosno potiče lakše pamćenje, mentalnu svest, ali i električnu aktivnost mozga.
 
5. Na mnoge se jabuke stavlja prirodni vosak nakon branja kako bi se sprečio ulaz bakterija u jabuke te kako bi se usporio proces zrelosti.
 
6. Istina je da jabuke mogu potpomoći u izbeljivanju zuba, odnosno očuvati vaše zube čistima. Naime, u njima se nalazi malatna kiselina. Ova kiselina koristi se u procesima izbeljivanja zuba. Tako će i jabuka uticati na uklanjanje nečistoća sa zubi.
 
7. Razlog zašto jabuka ne potone u vodi je to što se u njoj nalazi čak 25 posto vazduha.
 
8. Ako želite da drugo voće ili povrće brže sazre, stavite jabuku u neposrednu blizinu tih namirnica. Razlog tome je što jabuke ispuštaju etilen koji potpomaže sazrevanje.
 
9. Sok od jabuke posmeđi odmah čim iscedite jabuku zbog dodira sa vazduhom, odnosno zbog oksidacije. Ovaj proces možete umanjiti ili sprečiti upotrebom limuna ili limete – koji utiču na prevenciju oksidacije.
 
10. Jabuke takođe imaju veliki uticaj na razinu hormona estrogena kod žena koje su u menopauzi – odnosno potiču njihovo lučenje. Ponovno je za ovo zaslužen bor, odnosno borona, minerala koji uz balansira razinu estrogena, održava energiju, ali i i utječe na smanjivanje gubitka kalcija – procesa koji često vodi do osteoporoze.

 

Ovaj članak je objavljen u Voće.

Ostavite odgovor